Kivizsgálástól a gyógyulásig
Reumatológia
Miért válassza
Dr. Csendes Judit reumatológus főorvos rendelését?
Hatékony
  • Rövid időn belüli időpont foglalás (heti 3 rendelési idő)
  • Gyors felépülés és munkába való visszatérés, rövid betegállomány
  • Gyors, hatékony és diszkrét ellátás
Személyre szabott
  • Egyénnek megfelelő kezelési és terápiás terv összeállítása
  • Bizonyos esetekben azonnali tüneti terápia alkalmazása
  • Fájdalmas és krónikussá váló gyulladások célirányos gyógyítása
Teljes körű
  • Diagnózis és komplett kezelés egy helyen
  • Sokéves tapasztalat mozgásszervi megbetegedések esetén
  • Átfogó kivizsgálást követő precíz kezelés és gyors felépülési folyamat
Stresszmentes
  • Könnyű megközelíthetőség
  • Ingyenes parkolási lehetőség
  • Exkluzív, nyugodt környezet
Miért válassza
Dr. Csendes Judit reumatológus főorvos rendelését?
Hatékony
  • Rövid időn belüli időpont foglalás (heti 3 rendelési idő)
  • Gyors felépülés és munkába való visszatérés, rövid betegállomány
  • Gyors, hatékony és diszkrét ellátás
Személyre szabott
  • Egyénnek megfelelő kezelési és terápiás terv összeállítása
  • Bizonyos esetekben azonnali tüneti terápia alkalmazása
  • Fájdalmas és krónikussá váló gyulladások célirányos gyógyítása
Teljes körű
  • Diagnózis és komplett kezelés egy helyen
  • Sokéves tapasztalat mozgásszervi megbetegedések esetén
  • Átfogó kivizsgálást követő precíz kezelés és gyors felépülési folyamat
Stresszmentes
  • Könnyű megközelíthetőség
  • Ingyenes parkolási lehetőség
  • Exkluzív, nyugodt környezet
Reumatológia
A reumatológia az ízületek és a környező szövetek (izmok, inak és szalagok) rendellenességeinek és betegségeinek tanulmányozására és kezelésére szakosodott, konvervatív (nem operatív) orvostudományi terület.
Reumatológus
A reumatológus olyan szakorvos, aki ízületi gyulladásra, egyéb mozgásszervi betegségekre és szisztémás autoimmun betegségekre szakosodott.
Feladata

A reumatológus orvos, aki kivizsgálja, diagnosztizálja, kezeli és rehabilitálja a mozgásszervi, a csont- és lágy kötőszöveti betegségekben szenvedő betegeket.

Kezelése

A reumatológus több mint 100 reumás betegséget tud kezelni.

Reumás fájdalom

A fájdalom minősége jellemzően egy mély fájdalmas érzés, amely a mozgás során fellépő fájdalmat és az érintés érzékenységét foglalja magába.

Reumatológus
Feladata

Kezelése

A reumatológus több mint 100 reumás betegséget tud kezelni.

Reumás fájdalom

Hogyan dolgozik
egy reumatológus?
Holisztikus
Számos orvosi szakterület a test egy részére összpontosít. A reumatológia esetében azonban – mivel egyes kötőszöveti problémák és autoimmun betegségek az egész testet érintik – a reumatológusok képzettek az egész emberi testet illetően.
Egyénre szabott

A reumatológusok általában közvetlen kapcsolatban állnak pácienseikkel. Gyakran hosszú távú utógondozást biztosítanak. Egyes esetekben akár évekkel a fájdalom vagy probléma diagnosztizálása és a kezelés megkezdése után is szükséges követni a páciens útját.

Hogyan dolgozik
egy reumatológus?
Holisztikus
Egyénre szabott

Reumás betegségek
Ezek a betegségek fájdalmat, duzzanatot és merevséget okozhatnak az ízületekben, az izmokban és a csontokban. A reumás betegségek olyan autoimmun és gyulladásos betegségek, amelyek hatására az immunrendszer megtámadja az ízületeket, az izmokat, a csontokat és a szerveket. A reumás betegségeket gyakran az „ízületi gyulladás” kifejezés alá sorolják, amelyet több mint 100 betegség és állapot leírására használnak. Autoimmun betegségek akkor fordulnak elő, amikor az immunrendszer szükségtelen gyulladást okoz a test különböző részein. Az ízületek, az izmok és a csontok mellett a bőrt, a szemet és a belső szerveket is érinthetik. A reumatológusok segítenek diagnosztizálni és kezelni ezeket a problémákat, illetve kutatásokat is végeznek a reumás betegségek jobb megértése érdekében.
A reumás megbetegedések elsősorban az időskorosztályt érintik, de akár gyermekeknél is előfordulhatnak.

Néhány a gyakoribbak közül:

• Rheumatoid arthritis
  • Csontritkulás
  • Ínhüvelygyulladás
  • Fibromyalgia
  • Köszvény
  • Osteoarthritis
  • Psoriaticus ízületi gyulladás
  • Hátfájás
  • Reaktív ízületi gyulladás
  • Myositis
  • Sportsérülések
  • Gyulladásos ízületi- és izomfájdalmak
Típus szerint:
  • Húzódás, zúzódás, rándulás (műtétet nem igénylő sportsérülések)
  • Nyak, hát, váll regionális betegségei (gyulladás, kopás)
  • Derék, csípő regionális betegségei (gyulladás, kopás)
  • Kéz, könyök, csukló regionális betegségei (gyulladás, kopás)
  • Láb, térd, boka regionális betegségei (gyulladás, kopás)
  • Lágyrészek lokális betegségei (lágyrész-rheumatizmus)
Amikor fel kell keresni a reumatológust
Szinte mindenkinek vannak időnként izom- vagy ízületi fájdalmai. Ha napokig, hetekig vagy még tovább tart ez a fájdalom, amely mozgásszervi panaszokat okoz és gátolja a mozgást, akkor kell szakorvoshoz fordulni.
Egyes reumás betegségeket nehéz diagnosztizálni a korai szakaszban, de nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a szervezet ilyen állapotban reagál a legjobban a korai ellátásra. Ezért jobb, ha előbb, mint utóbb keres fel egy szakembert. Kezelés nélkül a fájdalmak akár ízületi károsodáshoz is vezethetnek.
Akkor is érdemes felkeresni egy reumatológust, ha autoimmun vagy reumás betegség tüneteit észleli, és a családjában, közvetlen rokonságában már előfordultak ilyen állapotok.
Mire számíthatunk a reumatológusnál

A jó reumatológus személyre szabott kezelési tervet állít össze a tünetek kezelésére.

A reumatológia szakrendelés konzultációval kezdődik, mely során a szakorvos felveszi az anamnézist, kikérdezi a beteget a fájdalom természetéről, a beszedett gyógyszerekről, tehát megkérdezheti az Ön személyes és családi egészségügyi előzményeit. Ezeket az információkat arra használja, hogy szűkítse, mi okozhatja a tüneteit. Majd átfogó, esetnek megfelelő fizikális vizsgálat következik.

Amennyiben rendelkezik korábbi vizsgálati lelettel vagy képalkotó dokumentummal, mindenképpen tájékoztassa erről a kezelőorvost, vigye el reumatológusának minden dokumentum, szkennelt anyag eredetijét vagy másolatát.

Néhány terápia, amelyet a reumatológus javasolhat a fizikális vizsgálat után:
  • Gyógyszer
  • Lokális injekciós technikák
  • Fizikoterápia
  • Torna

A reumatológus utóellenőrzést tart Önnel, hogy kontrollálja a terápia sikerességét, illetve segítsen kezelni a felmerülő tüneteket. Azt is megtanítja Önnek, hogyan nyerheti vissza az adott régió teljes funkcióját mellyel javíthatja a továbbiakban életminőségét.

Reuma és Fürdőkutató Intézet
ORFI megalakulása